Jumaat, 5 Ogos 2011

perubahan Y_Y

Okeyh, hari ni saya nak share pasal “perubahan” erkk, ==’ saya ?   gedik jee . tak payah nak ber’saya’ sangat laarr ! HAHA

By the way , perubahan tu apa?
Entah . GULA GULA kott . hihihi
Rasa dia maybe kadang2 manis, and maybe kadang2 “kelat
Maksud aku : sesetengah orang boleh terima perubahan kita dan mereka menyukainya. Haaa (manis) !! Tapi sesetengah orang langsung tak suka apabila kita melakukan perubahan . (kelat) mereka ni tergolong dalam golongan PHD ! (double meaning)
PHD tuu apa?  Perasaan Hasad Dengki laaa  ( sorry )

Actually perubahan tu penting jugak . haa , haa , percaya tak ? yelaa , kalau asyik nak maintain macam tu jee, bila pulak kita nak maju ? haa, haa jawab la . sapa dapat jawab, aku bagi seposen duit raya tahun ni. HAHA (gelak jahat :P)

Ada ler someone tu cakap kat aku: wei , ajiem aku tengok kau ni dah berubah la . aku lagi suka kau yang dulu . .
…eerr ==’ maksud kau ?  (sambil tayang muka blur)
Yelaa , kau dah berubah !! aku nak kau yang dulu ..
…sokayy ,  ambil jelaa aku yang dulu , aku tak kesah pun . HAHA. Kidding2 . erm, thanks jugak sebab kau tegur aku . kalau kau tak tegur aku, aku pun tak sedar yang aku ni dah berubah :D

Kalau dia Nampak perubahan aku, maknanya dia menilai kau. Errk, tapi tak kesah la dia nak tgk or nak menilai aku . aku cuma nak tau dia nampak aku ni berubah kearah yang lebih baik or sebaliknya ?
HAHA , dia tak jawab pun aku dah tau . sokay , aku jahat . kan kan ?
Yelaa , aku memang tak sebaik mana.
Aku tak sealim mana
Tudung aku pun tak selabuh mana .
Tapi aku jadi diri sendiri . aku jugak tau batas2 pergaulan . ada ke aku buat benda yang tak elok? Ada ke aku naik motor dengan bukan muhrim ? ? ade kee?
Anyway , teguran tuu aku terima :)

In my humble opinion , pasal perubahan tu , aku pun tak sedar. Yelaa bukan aku yang nilai diri aku , orang sekeliling aku yang tengok aku and nilai diri aku . kalau aku buat salah , just tegur . aku boleh je terima teguran tu asalkan logik !! kalau boleh , bagilah teguran yang membina (menaikkan semangat aku) , bukan men’down”kan semangat aku . hehe. Hmmm .

Entah la, aku rasa aku sama je. Aku tetap aku yang dulu. Yang suka ‘gelak’…’suka kacau insan2 yang sekepala dengan aku’…dan kadang2 lebih suka mendiamkan diri .
Anyway , aku jadi diri aku sendiri.  Takda lah pulak aku try nak jadi macam lee min ho keh , katy perry  keh , yuna keh , cik jah keh . .opps pasal cik jah ni aku sensetif sikit nak sebut . yelaa , mana edaknye , semalam cik jah “slow talk” dengan aku .
Esok jangan pakai baju PJ lagi yea :) !!
…erk , oke2 . .
“perhhh , ayat dia kedengaran  cukup baik , tapi menusuk kalbu kott . selepas mendengar kata kata yang meniti di bibir cik jah ( ceh, tengok ayat aku . HAHA . lol) aku terus kehilangan kata kata dan ketiadaan mood untuk berbicara  :(
Tapi kejap jelaaa , pastu aku okeyh balik =D aku “on” balik kegilaan aku . HAHA. Pastu aku HU HA HU HA dengan mereka . (maaflah, mereka agk shy2 cat , mereka tidak mahu nama mereka disebut =D) 

sampaikan ada yang post kat facebook =

emm,cnfius ngn dak klas 4sn3 , happy memanjang..korunk pose ke edak??
yg kuat gelak ada , yg mmbuat org gelak ada and x kurang jgk yg maen pnyapu , air , lari2..hyper2~ =='

Haha , aku ker tuu ?
Hehe….No komen . talk to my hand <3 . blalalala
Erk, aku rasa topic aku nie dah semakin menjauh . ( wehh, apesal korang tak tegur yang aku ni dah lari topic) ish ish ~
Sokayy , dah la tuu , aku malas nak taip dah . penat~ *puasa . hehehe

Lukman al-hakim berkata : aku belajar daripada orang yang dungu ! jika dia melakukan sesuatu , maka aku tidak akan melakukannya .

Lastly , perubahan itu penting. Adakalanya perubahan tuu boleh mematangkan kita . tiada salahnya kalau kita cuba terima teguran yang diberikan . janganlah asyik memberontak dan tnya mengapa , kenapa , apehal pulak (haha) , justeru kita takkan dapat mengubah realiti…
Jadilah diri sendiri . yup, itu yang terbaik. Tak payah nak pretend sangat larr.  Jangan bersedih kalau kita tak dihargai disebabkan perubahan tuu , tapi bersedihlah jika benar benar tidak berharga .

Apa ? nak lagi aku taip ? oke jap =P
Lagi satu , tak payah nak sebok sangat pasal orang lain laarr . tak payah nak jaga tepi kain orang lain kalau kain sendiri pun tak berjahit =P
MYOB > make your own business
Okeyh ,..  maafkan andainya ada kesalahan ejaan . (tak pkai spect ker dowh ). Maafkan andainya terkasar bahasa, tersilap kata . (sorry, aku suka berkias kias, tapi kadang2 tu aku just direct terus) maafkan andainya ada yang terasa. (bukan niatku untuk menyakiti hatimu) *cewahh =D

Jumpa lain kali =D tgk la kalau aku tak busy..mana la tau, kot kot esok lusa tulat tonggeng aku dah takde. Sobs sobs . ( ape nie ajiem? Tak payah nak dpt publisiti murahan sangat laarr)

Papai , ilysm
Ajiem zDf . always keep in sentuh  yea ;) no touch2, bukan muhrim . tak baik . HAHA 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan